Nieuwsbrief m.b.t. nieuwe ontwikkelingen rondom het Coronavirus d.d. 5 juni 2020

Broeders en zusters,

Zoals ook in de nieuwsbrief van 30 mei jl. is meegedeeld, willen wij vanaf zondag 7 juni als gemeente gebruikmaken van de mogelijkheden om vorm te geven aan kerkdiensten met maximaal 30 gemeenteleden. Die mogelijkheden zijn er binnen de maatregelen en richtlijnen die ons worden voorgeschreven door het RIVM en de PKN. Voor de heropstart van de kerkdiensten en kerkelijke activiteiten is conform verplichting een gebruiksplan opgesteld. Deze vindt u op de website onze gemeente.

In deze nieuwsbrief willen wij u puntsgewijs informeren over de hoofdlijnen van het protocol en gebruiksplan en concrete, praktische invulling voor de kerkdiensten. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het gebruiksplan. Hierbij richten wij ons nu op de kerkdiensten in juni. In deze maand zullen we ervaringen opdoen met de heropstart en vandaaruit de vormgeving vanaf de maand juli uitwerken. Te zijner tijd – of eerder wanneer er ontwikkelingen zijn die daartoe aanleiding geven – zult u weer via een nieuwsbrief op de website worden geïnformeerd.

• Om één van de kerkdiensten van zondag 7 juni te kunnen bezoeken kunt u zich tot zaterdag 6 juni 12.00 uur opgeven
  • Om één van de kerkdiensten op de overige zondagen in juni te kunnen bezoeken kunt u zich tot de vrijdag 12.00 daarvoor opgeven;
  • Opgeven kan via het formulier: Aanmelden Kerkdiensten, via het emailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch 06-37446713.
  • Aan de hand van de opgave zal een indeling gemaakt worden, waarna de gemeenteleden, die welkom zijn, geïnformeerd worden
  • We vragen gemeenteleden behorend tot de door het RIVM algemeen bekende coronarisicogroep hun verantwoordelijkheid hierbij te nemen.
  • We houden ons altijd aan de 1,5-m-regel als we niet tot hetzelfde huishouden behoren.
  • Luister naar instructies van de koster en de coördinator. Zij zijn voor, tijdens en na de kerkdiensten bepalend voor toepassing van de maatregelen.
  • De garderobe wordt niet gebruikt. U neemt uw jas mee naar uw zitplaats.
  • Na iedere kerkdienst worden deurkrukken, psalmboekplankjes en preekgedeelte preekstoel schoongemaakt.
  • De toiletten worden alleen gebruikt voor noodgevallen.

Tot slot roepen we elkaar op om onze verantwoordelijkheid te beseffen en de hierboven genoemde maatregelen serieus te nemen. En met Pinksteren ‘in de rug’ mogen we elkaar bemoedigen met de belofte die de Heere Jezus Zijn gemeente heeft gedaan over de Heilige Geest: “… Hij blijft bij u en zal in u zijn.” (Joh. 14:17b). De gemeente van Christus staat er dan ook nooit alle voor!

Lees AUB ook het Gebruiksplan De Bron aandachtig door die u hieronder kunt downloaden

Met broederlijke groet,
Uw kerkenraad