Zendingscommissie

Als gemeente doen we mee met het adoptieprogramma deelgenoten van de GZB. Dit is opgezet voor gemeentes die geen eigen zendingsmedewerker hebben uitgezonden, maar wel een zendingswerker willen steunen. Samen met andere deelgenotengemeentes steunen we het werk van een zendingsechtpaar.

2009-2015

In deze jaren steunden we Joram en Danielle Oudshoorn en projecten in hun omgeving. Zij waren werkzaam in Vila Ulóngùe in Mozambique. We ondersteunden hun werk: het opleiden van predikanten op Hefsiba, de bijbelcursus voor gemeenteleden en kerkleiders, gebedsgroepen opzetten en gezondheidsprogramma’s ontwikkelen. We sponserden de opleiding van twee dominees en een aidspreventieprogramma in Villa Uóngùe. Joram en Danielle zijn eind januari 2016 met hun gezin naar Nederland teruggekeerd.

In 2016 gaan we op zoek naar een nieuwe zendingswerker om te ondersteunen.

Hoe komt de zendingscommissie aan geld?

Een 9-tal leden van de kerk loopt iedere week zending. Hiermee zamelen ze geld in voor Joram en Danielle. Verder komt er geld binnen via collectes in de kerk en bij sommige activiteiten, bussen bij de uitgang van de kerk en de verkoop van de GZB dagboekjes. Op deze manier draagt de gemeente financieel een steentje bij aan het zendingswerk.

GZB-dagboekje een handvol koren

De titel van dit dagboek is ontleend aan Psalm 72:16: “Is er een handvol koren in het land op de hoogte der bergen, de vrucht daarvan zal ruisen als de Libanon.”

Een handvol koren is het best verkochte dagboek van Nederland en biedt elke dag twee overdenkingen: één voor jongeren of om als gezin samen te lezen en één voor persoonlijke bezinning. Het dagboek bevat ook extra’s zoals kinderpuzzels, wereldrecepten en verhalen uit de landen waar de GZB werkt. Nieuw in het dagboekje voor 2016 is de 50-dagen tijd. In de periode tussen Pasen en Pinksteren denken we na over zending. Als u het dagboekje koopt voor € 10,90 gaat maar liefst € 7,- naar het zendingswerk.

Veel gemeenteleden maken gebruik van dit dagboek. Wilt u een dagboek kopen, neem dan contact op met Margriet Post.

Samenstelling zendingscommissie

De zendingscommissie bestaat uit:

• Erik van Rees, voorzitter

• Pieter Kaptein, secretaris